Thursday, April 2, 2009

Bersamamu.....

Kem Kepimpinan Pengawas SMK Jenjarom.
Tarikh : 27 Mac 2009 - 29 Mac 2009
Tempat : Kem Mutiara Hati Sg Congkak
Jumla
h peserta : 78 pelajar

At first, i dunno what to do at this kem... To be a good fasi is something that i dun
ever think i can do it better.However, using the experience that i have before as a 'cikai' fasi, i make a try...so glad that i manage to be a fasi...juz tryin da best...

Mema
ng best giler ar g kem ni...the student, the teacher and the most is the fasi member la...sporting, fun and easy going...Tak pernah terfikir la nk jadi fasi ni...if Chuai tak ajk, mmg aku x g la.nak citer banyk tp bek ada plotkan.kasi nmpk.hehe...

1st day(Jumaat)
Gerak spttnya kul 12.30.Tggu puny
a tggu kul 1 gak gerak.Janji melayu.besele..hehe...grak punya grak, tak tau cmne bley sesat smpai ke KL. besele, sy sndrik x pnah smpai ke sg congkak.Juz ikut je penunjuk arah ckp..dia pun manusia, ada silapnya...tp akhirnya slmt smpai kul 3.30 ptg..around 5, peserta dtg...hati dh dup dap dup dap...after talk skit, pljar dibhgikan kpd beberapa group, then bhgi khemah...ala..mcm besenya campingla..b4 gerak lebih2 lg, ada ice breaking...ice ice babeh..haha...stud diajar cara tpuk smgt, tarian pggl ehem ehem...lawak la..hahaha...pastu mlm tuh ada game...best giler ar...CSI..mcm kt tv tuh tp versi melayu punyer...setiap group ada kumpulan forensic masing2...kunun2nya ada kes pembunuhan, saksi ada 2( sengau n bisu), kna knlpasti siapa suspeknya...bein a bisu is sumthin new la...aku x bisu tp mcm ne ni???kna aplikasikn apa yg aku blaja time psik...konsep peniruan..haha...tp dlm aku blkon tuh, aku terglak2 kt dlm hati...pyh jgak ek...hehe...bila kes dibicarakan, semua group kalah dlm perbicaraan kecuali 1group ditunda perbicaraan.terserlah segala apa kelebihan dan kelemahan mereka...overall fun la...

2nd day(Sabtu)
Hari dimulakan dgn solat...hehe..mmgla kan..then ada senaman ringan skit, after breakfast ada jungle trekkin...giler pnat la..aku sndrik dh nk pitam, sume sbb aku dh lmer x join, hmpr 4thn...tp time ni pljr sama2 bg semgat.dh mcm mmb gak la..ada yg setiakwn, sggup tggu kwn,walhal kt dpan dh jauh menonong..huhu...time mandi kt air terjun tuh,bestnya,nk join gak tp x pela...x selesa...hahaha...smpai2 kt kem dh zuhur dh, pas slt jek ada LDK,every group think and prepare for some persembahan for 2nite.I must lead a group which got to do boria. Mati aku...dh lmer x wat..tp overall, dpt la buat...dis time i can see there is stud yg pasif and agresif.after dat, ada skit game la...Tn Z yg handle..aku? look n see jek..after dat, ada obstacle plak...aku tyme ni otak kosong jek...x tau nk wat pe..pe g aku men hentam je la...x la bg truk2...sian...mlm plak, tgh syok2 dgr khutbah dari imam x bertauliah (hehe) kna padam lampu...ol dis for save earth campaign...should b 1 hour but xtvt must go on, so shut the lamp juz ½ hour jek...then bg stud prepare for persembahan around ½ hour (rasanya la), pastu trus pertandinga...my group for me ok jek...yg pntg enjoy..haha...around 12 or 1 sumthingla, stud kna ikat mata and dpa akan berjln2 (hehe) and duk sorg2 dlm utan(kunun2nya ler)....tyme ni aku pon cuak, sbb aku sndrik x ske...dlu tyme camp, tyme cmnila aku skit mcm2..skit prut la, x sihatla...tp aku wat jugak tau...aku kan bdk baik...bdk2 ni kuatla bg aku, siap baca ayat 4 Qul, ayat Kursi...tp yg aku x tahan tuh...sian ada yang tido...enaknya badan baring kat atas rumput...selamber jek...hehe...at first xtvt ni x mnjd, sme sbb cuaks sgt kot...men jerit jek password kecemasan...dh tuh bley gerak plak...dlm mata kna ikat tuh...mmg hebat la...aku dlu pun x terfikir... hurmm...besele... makin lama makin pandai bdk zman skrg nih...aku bakal cikgu nih pun rase gerun..( aik bakal guru gune ayat pendek, selamber je...perosak betulla aku ni..haha...tolongla..tolong jangan contohi aku..hehe) tp 2nd round, ok dh...around 3.30 a.m. dpa sume masuk tdo...gudnite...t pg ada game best lagi..hehehe...
Last day(Ahad)
Pg2 after subuh, ada jog skit then after sarap, ada explorace...aku ni byk idea tp tyme cm2 aku blur...mmg sesuai la aku ni mizz blurz...haha...xpe le...check point aku, aku x nk la kasi truk2 tp ada gak group kna ngan aku...siannya...sory ye adik2...tp kejap je xplorace ni...around 11 dh finish dh...pas2 kna kumpul, dpa sume kna rancng majls penutup kul 2-3 t...dpa sume mmg kreatif, cntk gak dewan tuh...gne flora dan fauna...bgus2...mjls pnutup berjln ngan lancar la..satisfied gak la...hah..tyme sadis dh muncul di saat2 perpisahan tuh...sygnye aku kt dpa...nsb air x tumpah beb...releks...jgn cair...haha....seisi gmbr bergmbr mmg meriah...wutevapun kenangan perlu diframe kan...hehe...after dat sme buat hal sndrik...stud kna kemas2 khemah, setel sme, tggu bas plak...aku, nurul(chu ice) and mun siap2 nk gerak blik perak dh...pnat2 gak....nsb aku je la jd driver...saper suruh ada lesen..eh if x da lesen, cmne nk bw kete g jejln kan kan??? Ptt aku bersyukur...isk3....b4 blik,g ngap2 jap then trus gerak...kuar dri tol cheras( yeke? Hurm..xgtla..hehe) around 8.15, stop kt shell, slt jap n bli kfc (nk ngap kt kete, bli yg sng ngap la...kentang greng, of course le..hehe) pastu kul 9 gerak....aku pk juz nk blik cpt jek...ngantok beb...yg kt tepi n blkg dh blayar dh...mmg bw gle laju la...around 9.50 aku dh smpi kolej kediaman...laju x???hehe... ngantuk nyer hal, aku apa dulik...tp mst la bawa dengan selamat ingatlah orang yang tersayang...hehe...after mandi, raser segar sgt, then kuar mkn (aik? Ngap g)hehe.. ikut pja n mel g mkn...blik je bilik, tdo smpi pg esk....haha...
Mmg pengalaman yg baru + pnat + seronok la...next time nk rasa g...hehe
K la, smpai sini je. See ya again...adios...

No comments:

Post a Comment