Friday, August 28, 2009

School memoir...


Sekarang ni tengah hujan kat sini...Nak g bli makanan tok buka macam malas je nak redah hujan tuh.bukan jauh pun pasar ramadhan, depan blok ni je. Cume biasala, ramai orang, nak bawa payung pun susah. If tak pakai payung karang, sakit plak...Dh la sekrang ni banyak penyakit muncul. Tak puas hidup g ni. Amal pun tak cukup lagi. Time-time hujan ni teringat plak time sekolah dulu. Banyak kenangan yang tak leh lupa...Hurm..Nak upload gambar member dulula..Nanti crita lagi eyh...


 
Noraniza Karmain aka Nora, aku stat kawan ngan dia masa Tingkatan 1...even aku duk hostel, tapi x jejas kitorgnye hubungan pon...Best kawan ngan dia...kitorang satu kelas sampai tingkatan 5...even kitorg kawan baik, tapi x da la sampai ke hulu ke hilir sama2...yg pntg aku jujur dia pun jujur berkwn...kitorg still kwn smpai skrg evn memsg dh bz ngan life memsg...huhu...
Juju aka Juliana Jamhuri Lee...time sek dlu org kata dia ngan aku ni kembar..even ckgu pon kata kitorg kembar...yela ke sana sini sesama...sume sbb aku n dia prefect mase form 1 and form 2...kitog sesama duk ostel dlu, dia ni dh mcm akak aku sndrik sbb dia ske nasihat aku if aku sdih ke, mrh ke, yg pntg time sek dlu dia ni la yg tau cmne nk kawal aku...very tq kat dia sbb byk tlg aku dlu evn aku ni kekdg mcm bdk2 (bkn kekdg, selalu rasanya..hehe) tq akak juju sbb ajar ana BI dlu...

Jojo aka Jun aka Juhaidah Jamal...sedara bau bau bacang aku, tau dia sdara aku sbb kitrg satu dorm time form 1 dlu...dia msuk ostel lmbt skit, aku gt lg tarikh tuh 1 Ogos 2001...dia tdo sblh aku, kazen dia 2pupu aku...Jojo ni baik, dia mcm mak kita tau, lembut jek..tgk muka pon dh tau kan...mmg sesuai jadik ckgu, xmcm aku...jauh panggang dari api...hehe...tapi aku akan cuba jadik ckgu yg terbaik...
Ejat aka Nurul Izzaty Kamaruddin...minah ni ske rosakkan bahasa, ayat nta dtg dari planet mana dia amik nta tok masukkan dlm kehdpan seharian..isk3...nsb BM aku time SPM A1 jgak..huhu..tp ngan dia aku blaja cara hdup yg sempoi jek...dia vogue gak, tgk ar dia dress tuh...haha.. evn kitorg kwn raoat slma 2thn tp rasa mcm dh lama kenal...she doesn`t care what others think as long as she never hurt other...hurm...mizz u la jaja...

Izzatul Farha Abd Latif aka Eza...dia nih gadis rebutan bebdk sek dlu..(evn kitorg sek pmpn tp time tusen ada bdk lelaki kan kan kan..huhu)...dia pon byk tlg aku dlm BI...dia tlg aku crik info tntg mamat yg aku minat...aku x tau nk describe pe tntg dia nih...even juju, jojo, nora, ejat...aku sbnrnya byk kenangan yg aku x ley lupe...aku mmg hargai tempoh perkenalan aku ngan diorng..I learn a lot with them...every moment I spend with them, sukar utk aku luahkan...susahnya mencari kawan sejati...

Time ni ngan Akma n Syifaa masa kat Hotel Landmark...bulan puasa time ni...buat majlis buka pose ngan Miss Goh...seronoknya...wndu nk jmpa yg lain semula...bila bley kita jmpa lagi ye kekwn..???

Nila yg aku obses sekali masa kat sekolah..tp kt UPSI tak masuk suksis pon..haha...
Org kata kita jgn pndg ke blkg sbb history is history..just let bygone be bygone...tapi bagi aku, sej itu yg menjadikan siapa aku skrg nih...it is ok for us to look back..not to go backward but to remind us not to do the same stupid mistake again... Don't let the history to repeat again...I do really miss the old time but I had never wish to return back because I really appreaciate who I am now...Right now I just want to meet my friend especially the one and only lost friend...NURUL JANNAH BT MASWAN...WHERE ARE U???

No comments:

Post a Comment