Saturday, August 29, 2009

Kau dan Aku

Ku sangkakan panas terik hingga ke petang,
Tanpa kusangka, titisan hujan melimpah di tengahari,
Rasa perit yang kian menghilang,
Kini datang menujah hati tanpa kusedari.

Mengapa harus ada yang membenci,
Pada jiwa  yang menghulurkan kasih suci,
Ketulusan hati yang tak terperi,
Membuah rasa iri hati.


Kau dan aku amat berbeda,
Seharusnya kita mampu sehaluan,
Namun engkau tidak seperti kusangka,
Mengenalimu adalah satu pengalaman yang menyakitkan.

Andai dapat ku undurkan masa,
Aku rela tiada kawan seperti engkau,
Aku bagimu hanyalah persinggahan sahaja,
Umpama alat untuk melampiaskan rasa hatimu.

Syukurku pada Tuhan Yang Maha Esa,
Hati ini tidak terlanjur sayang pada mu,
Walau sakit tetap kurasa,
Itu lebih baik dari aku terhina disisimu.

No comments:

Post a Comment